Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Home
Archives
Editorial Team
Announcements
Avaliadores Ad Hoc
2017
2018
2019
2020
2021
Template
About
About the Journal
Submissions
Index
Contact
Search
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
v. 15, n. 1, jan./abr. 2022
v. 15, n. 1, jan./abr. 2022
Published:
2022-05-06
Expediente
Lélia Cristina Silveira de Moraes
1-11
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Ilma Vieira do Nascimento
12-13
PDF (Português (Brasil))
Artigos
From normal to a new normal, where does the education need to be?
Valdete Gusberti Cortelini, Geraldo Antônio da Rosa, Dilnei Abel Daros
14-46
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.1
Semiotic discourse analysis and educational perspectives in the media: when the black is placed as an extra
Renan Antônio da Silva, Maria Cecília de Souza Minayo
47-72
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.2
Teacher training for vocational and technical high school education: contexts and contradictions
Maria Aurilene de Deus Moreira Vasconcelos, Bernadete de Souza Porto, Francisca Rejane Bezerra de Andrade
73-103
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.3
Written culture in a space of deprivation of freedom: is it possible to guarantee an integral human formation?
Daniela Cristina da Silva-Garcia
104-128
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.4
Teaching at Quilombo Itambé: history, memory and experiences
Nilce Vieira Campos Ferreira, Luisa Bomdespacho Rodrigues, Joira Aparecida Leite de Oliveira Amorim Martins
129-155
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.5
Youth and Adult Education: a realistic perspective or a simple utopia?
Márcia Isabel Gentil Diniz, Leandro Alcasar Rodrigues
156-178
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.6
Training in vocational and technological education in the technical courses integrated to high school: expectations for human training in an institution of northern Minas Gerais
Wanderson Pereira Araújo, Cláudio Wilson dos Santos Pereira, Maurício Gabriel Mendes Gaia
179-202
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.7
Several views on Pibid in the Biology Subproject
Joelma de Fátima Mendes, Ivy Daniela Monteiro Matos, Rute Meira Ribeiro
203-231
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.8
Results of the educational policy in the city of Rio de Janeiro 2009/2016 and perceptions
Jairo Campos dos Santos, Luiza Alves de Oliveira
232-255
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.9
“Where is it? It’s here!”: a story of singing and playing
Giana Amaral Yamin, Míria Izabel Campos, Juliane Ferreira Vieira
256-282
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.10
The option for Integrated Secondary Education: the case of students from an agricultural campus of the Federal Institute of Education, Science and Technology from the North of Minas Gerais
Hellen Vivian Moreira dos Anjos, Remi Castioni, Fernando Barreto Rodrigues
283-307
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.11
Corporeality and personal development in continuing teacher education
Fernanda Pastori Franzé, Fernanda Rossi
308-336
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.12
The absent body: educational research in pandemics times (2020-2021)
Christian Fernando Ribeiro Guimarães Vinci, Lidia Vasconcelos Rodrigues
337-360
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n1.2022.13
Edição Completa
Edição Completa
Lélia Cristina Silveira de Moraes
1-361
pdf (Português (Brasil))
Idioma
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Instagram
Google Metrics
Keywords
Make a Submission
Make a Submission
Most read articles
Gravidez na Adolescência: suas implicações na adolescência, na família e na escola
1754
Pedagogia Hospitalar: a relevância da atuação do pedagogo
1572
Língua e Sociedade: influências mútuas no processo de construção sociocultural
1283
Psicomotricidade e práticas pedagógicas no contexto da Educação Infantil: uma etnografia escolar
653
Entre insurgências e ataques a educação
648
ESTEREÓTIPOS ÉTNICOS E REPRESENTAÇÕES SOCIAIS: uma breve incursão teórica
607
FREIRE, Paulo. Cartas a Cristina. São Paulo: Paz e Terra, 1994. 334 p.
452
A incorporação da racionalidade neoliberal na educação e a organização escolar a partir da cultura empresarial
431
Núcleo de Trabalho, Pesquisa e Práticas Sociais (NTPPS) no currículo do ensino médio de tempo integral: uma análise a partir da percepção dos professores de uma escola do município de Redenção/CE
388
Educação e Política
350
Apropriação dos fundamentos da Afrocentricidade por uma Educação Antirracista e Libertadora
346
Os conceitos de capacidade, habilidade e competência e a BNCC
341
A utilização do mapa mental como ferramenta facilitadora no desenvolvimento da habilidade da escrita
324
Relações etnico-racias: o pensamento decolonial e a prática pedagógica para uma educação antirracista
319
Juventude Juventudes: dos contornos sobre o conceito às implicações de um programa socioeducativo
299
Edição Completa
272
Questões de gênero em movimento na educação física escolar
255
Educação de Jovens e Adultos: desafios e possibilidades na alfabetização
251
Verdadeiro ou falso? Uma análise dos mitos que permeiam a temática das altas habilidades/ superdotação
230
Inclusão Escolar e Deficiência Visual: dificuldades e estratégias do professor no ensino médio
217