REFLEXÕES SOBRE AS NOVAS DIRETRIZES PARA A FORMAÇÃO DE PROFESSORES E SUA RELAÇÃO COM A GESTÃO EDUCACIONAL E ESCOLAR EM DIFERENTES ETAPAS E MODALIDADES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18764/2178-2229v29n1.2022.4

Keywords:

Educational management, Teacher Training, Curriculum of the Pedagogy Course, Paulo Freire assumptions

Abstract

Reflects on management and its choice for the Resolution Course nº 2/2019 and its relationship with special management, in its training, in a Licentiate Pedagogy Course, in its training We use Paulo’s education studies that teachers learn to study, especially in the fi eld of education. For this, fundamentality as from the concepts of arbitrariness and historical anesthesia. It indicates the formation of concession management, technical work and management in stages and modalities. It demonstrates the need for resistance to the implementation of licensing regulation policies in Brazil.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Kallyne Kafuri Alves, Programa de Pós-graduação da Universidade Estadual do Maranhão Integrante do GRUFAE (UFES) e GESTA (UEMA)

Professora no Programa em Educação da Universidade Estadual do Maranhão, São Luís, Maranhão, Brasil. Doutor e Mestre em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Espírito Santo (2015 e 2019) e Graduado em Pedagogia pela mesma Universidade (2013). Atualmente é Professora do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual do Maranhão (PPGE/UEMA). É membro do Grupo de Formação e Pesquisa Interina de Educadores (GRUFAE/UFES). Possui experiência em Educação Básica e Ensino Superior. Planeja, organiza e desenvolve pesquisas e ações em Gestão Educacional, Formação escolar e docente.

Published

2022-03-29

How to Cite

ALVES, Kallyne Kafuri.
REFLEXÕES SOBRE AS NOVAS DIRETRIZES PARA A FORMAÇÃO DE PROFESSORES E SUA RELAÇÃO COM A GESTÃO EDUCACIONAL E ESCOLAR EM DIFERENTES ETAPAS E MODALIDADES
. Cadernos de Pesquisa, v. 29, n. 1, p. 81–104, 29 Mar. 2022 Disponível em: http://periodicoseletronicos.ufma.br/index.php/cadernosdepesquisa/article/view/18913. Acesso em: 22 jul. 2024.