Students' perceptions about school practices for the construction of the life project in high school
DOI:
https://doi.org/10.18764/2358-4319v15n2.2022.14Keywords:
high school, life project, public schoolAbstract
With the implementation of the New High School in Santa Catarina, the Life Project is consolidated as a curricular unit, although it is not a new theme in Basic Education. In this context, this research arises, seeking to analyze the perceptions of high school students in a public school in the state of Santa Catarina, from school practices aimed at encouraging the construction of their Life Project. Therefore, dissipation of the reflexes of the student engaged in the practices: Egress Student, Visits to Higher Education Institutions and Simulation of the National High School Exam, which seek to create these spaces for the construction of the Life Project even before the New High School. Relating the problems of high school, the legal propositions and the voices of the subjects, it is known that these school practices focused on citizenship and work are essential for the construction of Life Projects.
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Declaração de Responsabilidade e Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Transferência de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas):
- Certifico que participei da elaboração deste trabalho;
- Não omitir qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Certifico que o texto é original isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Certifico que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto estiver sendo analisado e com a possibilidade de sua publicação pela Revista Educação e Emancipação;
- Transfiro os direitos autorais do trabalho submetido à Revista Educação e Emancipação, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem que a prévia autorização seja solicitada por escrito à Revista Educação e Emancipação e esta a conceda.

Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.










