Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
ATUAL
ARQUIVOS
NOTÍCIAS
SOBRE
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
CADASTRO
ACESSO
Search
Search
Home
/
Archives
/
v. 5, n. 9, jul./dez. 2023
v. 5, n. 9, jul./dez. 2023
Published:
2024-04-24
Editorial
Editorial
Edson Ferreira da Costa, Regysane Botelho Cutrim Alves
1
Artigos
THE PERIPHERAL SCHOOL AS A WELFARE ARM OF BRAZILIAN GOVERNMENT
Elen Shery Silva Duarte, Ludimila Rodrigues de Souza, Rosiane Martins da Silva Costa, Walace Rodrigues
2-11
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v5n9.2023.11
(AUTO)BIOGRAPHICAL NARRATIVES OF LGBTIA+ TEACHERS:
curricula and educational trajectories in genders and sexualities
John Jamerson da Silva Brito, Witembergue Gomes Zaparoli
12-25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v5n9.2023.12
ON THE TRACKS OF THE INTERNSHIP WITH RESEARCH:
an experience in philanthropic institution of early childhood education
Valéria Luíza Costa Gonçalves, Rosyane de Moraes Martins Dutra
26-37
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v5n9.2023.13
THE ROLE OF MANAGEMENT IN THE PANDEMIC CONTEXT:
overcoming challenges
Johny Juvino Santana, Francione Charapa Alves
38-53
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v5n9.2023.14
MOVING PEDAGOGIES:
the participatory methodology of the Centro de Cultura Negra Negro Cosme (CCN NC) as a way to educate for resistance in the city of Imperatriz - MA
Giselia Alves dos Santos
54-67
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v5n9.2023.15
TEACHING KNOWLEDGE AND EVALUATION OF LEARNING IN THE CONTEXT OF THE COVID-19 PANDEMIC
Naira Santos Gomes, Elane Dias da Silva e Santos, Benedito Eugenio
68-81
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v5n9.2023.16
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Keywords
Make a Submission
Make a Submission
Block title
O INCONSCIENTE ESPIRITUAL DE VIKTOR FRANKL
568
RESENHA: SANTOS, Ynaê Lopes dos. Racismo brasileiro: uma história da formação do país. São Paulo: Todavia, 2022.
558
MARANHENSIDADE: reflexos sobre o documento curricular do território maranhense
335
ORIENTAÇÕES PARA A ESCRITA DE ARTIGOS CIENTÍFICOS
261
A BALAIADA NO MARANHÃO: uma revisão historiográfica
261
SEVERINO BEZERRA E SUA TRAJETÓRIA NA EDUCAÇÃO NORTE-RIO-GRANDENSE: de normalista à criação do Colégio Dom Pedro II (1908-1946)
183
MANDATORY CURRICULAR INTERNSHIP IN SCHOOL MANAGEMENT IN A PEDAGOGY GRADUATION
171
AVALIAÇÃO PSICOLÓGICA E PROBLEMAS DE DESEMPENHO ESCOLAR: um estudo de caso
169
FORMATOS ATUAIS DE FAMÍLIA NO BRASIL E SUAS REVERBERAÇÕES NA ESCOLA
165
O MATERIAL DIDÁTICO PARA O ENSINO BÍBLICO DE CRIANÇAS DE 7 A 8 ANOS: uma análise a partir da abordagem de Piaget
143
FILOSOFIA E EDUCAÇÃO: desafios da tecnologia no mundo contemporâneo
120
READING THE WORLD AND CHILDREN'S LITERATURE
118
VIKTOR FRANKL E O HUMANISMO
117
INTERNSHIP EXPERIENCES REPORTS WITH THE NEW STRUCTURE OF THE HIGH SCHOOL
112
DOCÊNCIA E EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NA EDUCAÇÃO SUPERIOR: cenário e desafios
108
HISTORICAL-CULTURAL PSYCHOLOGY
100
DEFICIÊNCIA INTELECTUAL: desafios e possibilidades no ensino médio regular em uma escola pública de Imperatriz-MA
79
A ATUAÇÃO DO PEDAGOGO FRENTE ÀS QUEIXAS DA INDISCIPLINA ESCOLAR
75
THE PUBLIC SCHOOL INFRASTRUCTURE AND THE INTERFERENCES IN TEACHING PRACTICE
71
CHALLENGES AND POSSIBILITIES OF THE MANDATORY SUPERVISED INTERNSHIP IN MATHEMATICS TEACHING DURING THE PANDEMIC
67