Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
ATUAL
ARQUIVOS
NOTÍCIAS
SOBRE
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
CADASTRO
ACESSO
Search
Search
Home
/
Archives
/
v. 4, n. 7, jul./dez. 2022
v. 4, n. 7, jul./dez. 2022
Published:
2023-03-02
Editorial
Editorial
Regysane Botelho Cutrim Alves, Edson Ferreira da Costa
1
PDF (Português (Brasil))
Artigos
MARANHÃO AS A CENTRAL AXIS IN THE TEACHING OF MATHEMATICS IN THE FIRST YEARS OF SCHOOLING IN MARANHÃO
Jónata Ferreira Moura, Mariana Ribeiro Cardoso Sousa, Mônica Letícia Sousa Vale
2-14
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v4n7.2022.6
THE LEXICON OF TOURISM IN LEARNING DICTIONARIES FOR THE DEVELOPMENT OF SPANISH LANGUAGE TEACHING
Maria Eduarda Gomes da Silva Oliveira, Glauber Lima Moreira
15-26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v4n7.2022.7
THE PROBLEMS OF RESEARCH WITH HUMAN BEINGS IN UNDERDEVELOPED SOCIETIES
Miguel Reale's contributions to examining ethical obligations and limitations
José Maurício de Carvalho, Raquel Moreira Pires dos Santos Melo, Vanessa Eugênia dos Santos
27-39
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v4n7.2022.8
REFLECTIONS ABOUT FORMATION OF THE SOCIAL BEING IN EJA (YEA)
Everton Henrique Eleutério Fargoni, Mayna Zacarias
40-50
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v4n7.2022.9
A TRANSDISCIPLINARY DIALOGUE BETWEEN BOURDIEU, BERNSTEIN AND CRITICAL DISCOURSE ANALYSIS
Guilherme Veiga Rios
51-61
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v4n7.2022.10
HOW THE LGBTQIA+ ACADEMIC UNDERSTANDS HIMSELF IN THE UNIVERSITY SPACE
a case study in the Human Sciences/Sociology Course of UFMA/Imperatriz
Amanda Silva Araújo, Edson Ferreira da Costa, Fernando Brasil Alves, Francisco Wilson Leite da Silva
62-75
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v4n7.2022.11
Resenha
RESENHA: SANTOS, Ynaê Lopes dos. Racismo brasileiro: uma história da formação do país. São Paulo: Todavia, 2022.
Márcia Maria Silva Peixoto
76-78
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2675-0805v4n7.2022.12
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Keywords
Make a Submission
Make a Submission
Block title
RESENHA: SANTOS, Ynaê Lopes dos. Racismo brasileiro: uma história da formação do país. São Paulo: Todavia, 2022.
579
O INCONSCIENTE ESPIRITUAL DE VIKTOR FRANKL
538
MARANHENSIDADE: reflexos sobre o documento curricular do território maranhense
368
A BALAIADA NO MARANHÃO: uma revisão historiográfica
284
ORIENTAÇÕES PARA A ESCRITA DE ARTIGOS CIENTÍFICOS
207
AVALIAÇÃO PSICOLÓGICA E PROBLEMAS DE DESEMPENHO ESCOLAR: um estudo de caso
204
SEVERINO BEZERRA E SUA TRAJETÓRIA NA EDUCAÇÃO NORTE-RIO-GRANDENSE: de normalista à criação do Colégio Dom Pedro II (1908-1946)
203
FILOSOFIA E EDUCAÇÃO: desafios da tecnologia no mundo contemporâneo
143
MANDATORY CURRICULAR INTERNSHIP IN SCHOOL MANAGEMENT IN A PEDAGOGY GRADUATION
142
VIKTOR FRANKL E O HUMANISMO
124
O MATERIAL DIDÁTICO PARA O ENSINO BÍBLICO DE CRIANÇAS DE 7 A 8 ANOS: uma análise a partir da abordagem de Piaget
114
READING THE WORLD AND CHILDREN'S LITERATURE
113
FORMATOS ATUAIS DE FAMÍLIA NO BRASIL E SUAS REVERBERAÇÕES NA ESCOLA
108
DOCÊNCIA E EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NA EDUCAÇÃO SUPERIOR: cenário e desafios
106
INTERNSHIP EXPERIENCES REPORTS WITH THE NEW STRUCTURE OF THE HIGH SCHOOL
99
HISTORICAL-CULTURAL PSYCHOLOGY
91
A ATUAÇÃO DO PEDAGOGO FRENTE ÀS QUEIXAS DA INDISCIPLINA ESCOLAR
81
MARANHÃO AS A CENTRAL AXIS IN THE TEACHING OF MATHEMATICS IN THE FIRST YEARS OF SCHOOLING IN MARANHÃO
78
Textos, Leitura e Memória: estudos sobre interpretação textual
66
THE PUBLIC SCHOOL INFRASTRUCTURE AND THE INTERFERENCES IN TEACHING PRACTICE
64