Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
ATUAL
ARQUIVOS
NOTÍCIAS
SOBRE
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
CADASTRO
ACESSO
Search
Search
Home
/
Archives
/
v. 21, n. 2, jul./dez. 2022
v. 21, n. 2, jul./dez. 2022
Published:
2022-12-21
Expediente
Expediente
Diana Rocha da Silva
2-7
PDF (Português (Brasil))
Editorial
Editorial
Diana Rocha da, Raimunda Ramos Marinho, Maristela D’Ávila de Jesus Amorim, Nathaly Araújo Barros, Wandermária de Jesus Silva
8-10
PDF (Português (Brasil))
Artigos
A LOOK AT TECHNOLOGICAL INNOVATION
an analysis at the education Center Nelson Serejo de Carvalho
Andreza Luana da Silva Barros, Cleudivan Costa Soeiro
11-22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2526-6160v21n2.2022.12
CONTEMPORARY TRENDS IN LIBRARIAN'S PRACTICE
Elianara Kelly Santos Bezerra, Viviane Vieira dos Santos, Lucas Almeida Serafim
23-32
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2526-6160v21n2.2022.13
THE INFORMATION RECONNECTING TO THE SOCIAL
perception from the Actor-Network Theory
Débora Adriano Sampaio, José Mauro Matheus Loureiro, Esdras Renan Farias Dantas
33-55
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2526-6160v21n2.2022.14
MOVIE EQUILIBRIUM
the effects of paternalistic and centralizing leadership in the control of human emotions
Maria Marilê Rodrigues, Paulo Sérgio da Costa Lima, Marcus Vinicius de Oliveira Brasil
56-73
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2526-6160v21n2.2022.15
THE SCIENTIFIC PRODUCTION ON BIBLIOTHERAPY
a bibliometric and statistical analysis at Brapci
Larissa Santos da Costa
74-84
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2526-6160v21n2.2022.16
CONCEPT AND APPLICABILITY OF KNOWLEDGE MANAGEMENT USED TO THE ARCHIVE SECTOR
Diogenes Pinheiro Batista, Luciane de Jesus Silva Cabral, Carlos Henrique da Silva Santos, Katia Rose Silva Coelho
85-97
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2526-6160v21n2.2022.17
AFRICAN LITERATURES IN PORTUGUESE LANGUAGE AND THE THEME OF AFRICANITIES IN THE SCHOOL LIBRARY
Bruna Rodrigues Feitosa
98-114
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2526-6160v21n2.2022.18
THE TRAINING OF THE INFORMATION PROFESSIONAL
an analysis in the light of the concept of interdisciplinarity
Ana Paula Lima dos Santos, Chayenne de Andrade Gonçalves, Verônica Barboza Scartassini, Elisabete Gonçalves de Souza, Vitor Manoel Marques da Fonseca
115-140
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2526-6160v21n2.2022.19
BLACK LIBRARY SCIENCE IN BRAZIL
Bibliographic survey in the Reference Database of Articles from Periodicals in Information Science (BRAPCI)
Mirele da Costa Souza, Fernando Bittencourt dos Santos
141-164
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.18764/2526-6160v21n2.2022.20
Current Issue
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Developed By
Open Journal Systems
Keywords
Make a Submission
Make a Submission
Block title
EDUCAÇÃO ESPECIAL NO BRASIL: o que a história nos conta sobre a educação da pessoa com deficiência
1364
BIBLIOTERAPIA
245
PARA UMA AVALIAÇÃO DO CHATGPT COMO FERRAMENTA AUXILIAR DE ESCRITA DE TEXTOS ACADÉMICOS
236
A BIBLIOTECA ESCOLAR COMO PAUTA DE REIVINDICAÇÃO POPULAR NO BRASIL
220
O QUE ACONTECE QUANDO UM BIBLIOTECÁRIO PERGUNTA AO CHATGPT COMO ELE DEVERIA SER UTILIZADO NA BIBLIOTECA?
205
O USO DO FRAMEWORK PARA A IMPLANTAÇÃO E O DESENVOLVIMENTO DA COMPETÊNCIA EM INFORMAÇÃO (CoInfo) EM BIBLIOTECAS = USE OF FRAMEWORK FOR THE IMPLEMENTATION AND DEVELOPMENT OF INFORMATION LITERACY IN LIBRARIES
201
Expediente
178
BIBLIOTECONOMIA SOCIAL E DECOLONIZAÇÃO DO SABER
172
SERVIÇO DE FICHA CATALOGRÁFICA AUTOMATIZADO
171
DESAFIOS E PERSPECTIVAS DO BIBLIOTECÁRIO NORMALIZADOR DE TRABALHOS ACADÊMICOS
161
A CONTRIBUIÇÃO DA BIBLIOTECA ESCOLAR PARA A FORMAÇÃO DO ESTUDANTE E O DESENVOLVIMENTO DO HÁBITO DE LEITURA
158
OS DIREITOS DO LEITOR: uma análise a partir da obra como um romance de Daniel Pennac = READER'S RIGHTS: an analysis from the work reads like a novel, by Daniel Pennac
139
APRENDER, ENSINAR E PRATICAR: a biblioteca escolar como recurso estratégico para inclusão de pessoas com deficiências
137
BUTLER, Judith. Problemas de gênero: feminismo e subversão de identidade. 6 ed. Rio de Janeiro: Civilização Brasileira, 2013.
129
PAULO FREIRE, PEDAGOGIA DA AUTONOMIA E ÉTICA
129
EM DEFESA DA BIBLIOTECA PÚBLICA
128
Comissão editorial
114
UM OLHAR PARA A INOVAÇÃO TECNOLÓGICA
106
APRENDIZAGEM BASEADA EM PROJETOS NO ENSINO DE BIBLIOTECONOMIA A DISTÂNCIA
106
A BIBLIOTECONOMIA NEGRA NO BRASIL
100