DIGITAL INCLUSION IN NORTHEASTERN IFES
reflections from the actions developed during the pandemic
DOI:
https://doi.org/10.18764/2178-2865.v26n1p29-45Keywords:
Remote teaching, University education, PNAES, COVID-19Abstract
Digital inclusion is part of the ten areas identified by the National Student Assistance Program. This term appeared more frequently on the websites of Federal Institutions of Higher Education during the new coronavirus pandemic. This article seeks to reflect on the digital inclusion actions developed by universities and federal education institutes, before and after the COVID-19 pandemic, especially by the student assistance sectors. A survey was carried out on the websites of the 26 federal education institutions in the Northeast Region, from September 2020 to January 2021. The results showed that the pandemic boosted the development of digital inclusion actions, little developed before that period. The need for advances by institutions to expand the students' repertoire for study in a virtual environment is highlighted.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
UNIVERSIDADE FEDERAL DO MARANHÃO
PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM POLÍTICAS PÚBLICAS
REVISTA DE POLÍTICAS PÚBLICAS
Termo de Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Cessão de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas)
- Declaro que participei da elaboração do trabalho referido, em parte ou no todo; que não omiti qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Declaro tratar-se de texto original, isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Declaro que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto a possibilidade de sua publicação esteja sendo considerada pela RPP;
- Declaro que transfiro os direitos autorais do trabalho especificado para a RPP, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem prévia autorização dessa Revista.
- Declaro que tenho conhecimento que a cessão do texto à RPP é gratuita e, portanto, não haverá qualquer tipo de remuneração pela sua utilização.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.