MONOLOGICAL POLICIES, KNOWLEDGE, AND DIALOGICAL ACTIONS IN DISPUTE: meanings under construction in teacher training
DOI:
https://doi.org/10.18764/2178-2865v28nEp.2024.36Keywords:
Teacher training, public policy, curriculumAbstract
The text discusses teacher training policies in three movements: resistance to the imposition of Resolution CNE/CP 02/2019 and the fight for the resumption of Resolution CNE/CP 02/2015; the process of political-curricular reform in the Pedagogy
course at the Multidisciplinary Institute of UFRRJ and the removal of human science subjects from the New High School curriculum. This discussion proposes reflection on the monological processes imposed by public policies, from 2016 onwards, and the dialogical construction of confronting this silencing and oppressive reality. In this dialogue we bet on the
possibility of heteroglossia, to the detriment of the destabilization and monologizing centrifugation of training processes. The methodology used starts from the analysis and reflection on policies, actions and experiences, at national and local levels and on the militant processes in these movements.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
UNIVERSIDADE FEDERAL DO MARANHÃO
PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM POLÍTICAS PÚBLICAS
REVISTA DE POLÍTICAS PÚBLICAS
Termo de Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Cessão de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas)
- Declaro que participei da elaboração do trabalho referido, em parte ou no todo; que não omiti qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Declaro tratar-se de texto original, isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Declaro que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto a possibilidade de sua publicação esteja sendo considerada pela RPP;
- Declaro que transfiro os direitos autorais do trabalho especificado para a RPP, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem prévia autorização dessa Revista.
- Declaro que tenho conhecimento que a cessão do texto à RPP é gratuita e, portanto, não haverá qualquer tipo de remuneração pela sua utilização.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.