THE EDUCATIONAL SYSTEM IN GUINEA-BISSAU

An analysis of the teaching-learning process and the curriculum in secondary schools

Authors

  • Nelsio Gomes Correia UNILAB

DOI:

https://doi.org/10.18764/2595-1033v6n14.2023.4

Keywords:

Guinea-Bissau, Educational system, Curriculum building, Global

Abstract

This article discusses about the educational system with an emphasis on the teachinglearning process and the construction of curricular in the context of Guinea-Bissau´s high school. Considering the nature of the object, we used in this article, the qualitative methodological procedure centered on bibliographic analysis through scientific publications in periodicals, in search of relevant and pertinent information to our theme. Therefore, the results found in the present study suggest that in order to minimize future consequences in the educational sector, the State should create educational policies aimed at the stability of education systems. Anyway, considering the debate presented above, it can be pointed out that the theories of the authors contributed a lot in the construction of this work. Therefore, the relevance of this study aims to contribute in a way to demand the State to institute educational policies that enable the social inclusion of citizens in the teaching and learning process in Guinea-Bissau.

 

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Author Biography

Nelsio Gomes Correia, UNILAB

Nelsio Gomes Correia nasceu no dia 01 de junho de 1995 em Ponta Leão, uma Aldeia de Quinhamel sector da Região de Biombo vila da Guiné-Bissau. Esta vila é a capital da região de Biombo. Nelsio Gomes Correia é filho de pais camponeses residentes numa das comunidades distantes da cidade de Quinhamel denominada Ponta Leão (nome do meu pai), onde reside a maioria da minha família, alguns parentes e amigos conhecidos.

Frequentou a Escola missionária do Ensino Básico, “Unificado São Carlos Lwanga” em Quinhamel, região de Biombo norte da Guiné-Bissau. Durante o ensino médio, estudou numa Escola Privada – Centro de Formação Juvenil (CFJ) – e concluiu-se o seu 12o ano de escolaridade no Liceu Regional de Biombo/Quinhamel, Domingos Britos dos Santos em 2015. Após esse período, decidiu-se ir para a Bissau – capital do país – afim de continuar os estudos e foi em 2016 que passou no processo seletivo de estudantes estrangeiros, na qual conseguiu ser aprovado nesta bolsa de Unilab com o intuito de ir continuar   a sua formação no âmbito do ensino superior na UNILAB no município de Redenção /Ceará-BRASIL.

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Published

2023-09-27

How to Cite

Correia, N. G. (2023). THE EDUCATIONAL SYSTEM IN GUINEA-BISSAU: An analysis of the teaching-learning process and the curriculum in secondary schools. Kwanissa: Revista De Estudos Africanos E Afro-Brasileiros, 6(14), 60–82. https://doi.org/10.18764/2595-1033v6n14.2023.4