MARKETING INITIATIVES FOR THE LAUNCH OF A SCIENCE COMMUNICATION JOURNAL

in the context of Information Science

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18764/2526-6160v22n2.2023.16

Keywords:

marketing actions, scientific magazine, Information Science

Abstract

This study aims to present solutions and guidance on marketing developed upon the launch of a university’s scientific journal on Information Science. Presents an understanding of marketing and the life cycle of products and services. In methodology, it highlights aspects of the experiential report, using action research. The results present the marketing actions developed. In the final considerations, it points out that the actions planned and presented were possible practices considering the conditions and resources available, and that to improve them, the support of sponsors and financiers is important. 

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Author Biographies

Pedro Ivo Silveira Andretta, Universidade Federal de Rondônia

Professor adjunto do Departamento Acadêmico de Ciência da Informação da Universidade Federal de Rondônia. Doutor em Ciência da Informação pela Universidade de São Paulo. Mestre em Linguística, Mestre em Ciência, Tecnologia e Sociedade pela Universidade Federal de São Carlos. líder do LABCI – Laboratório Aberto Contexto e recém concluiu o estágio pós doutoral na Universidade Federal da Paraíba. Graduado em Biblioteconomia e Ciência da Informação.

Guilherme Ataíde Dias, Universidade Federal da Paraíba

Graduado em Ciência da Computação pela Universidade Federal da Paraíba (1990), Bacharel em Direito pelo Centro Universitário de João Pessoa (2010), Mestre em Organization & Management pela Central Connecticut State University (1995), Doutor em Ciência da Informação (Ciências da Comunicação) pela Universidade de São Paulo  (2003) e Pós-Doutor pela UNESP (2011). Atualmente é professor Titular na Universidade Federal da Paraíba, lotado no Departamento de Ciência da Informação. Está envolvido com a Pós-Graduação através do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação e Programa de Pós-Graduação em Administração, ambos da Universidade Federal da Paraíba.

Isa Maria Freire, Universidade Federal da Paraíba

Mestre e doutora em Ciência da Informação pelo convênio entre o Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia e Universidade Federal do Rio de Janeiro. Bacharela em Ciências Sociais pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte, com habilitação em Antropologia e Sociologia. Atuou como professora do Departamento de Ciência da Informação e do Programa de Pós Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal da Paraíba. É lider do Laboratório de Tecnologias Intelectuais – LTi.

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Published

2023-12-21

How to Cite

ANDRETTA, Pedro Ivo Silveira; DIAS, Guilherme Ataíde; FREIRE, Isa Maria.
MARKETING INITIATIVES FOR THE LAUNCH OF A SCIENCE COMMUNICATION JOURNAL: in the context of Information Science
. Revista Bibliomar, v. 22, n. 2, p. 159–177, 21 Dec. 2023 Disponível em: https://periodicoseletronicos.ufma.br/index.php/bibliomar/article/view/21891. Acesso em: 21 nov. 2024.

Issue

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Artigos