SOCIAL LAND SERVICE: challenges in building rural education
DOI:
https://doi.org/10.18764/2178-2865v28nEp.2024.42Keywords:
Earth Social Service, Rural Education, Class strugglesAbstract
This article is the result of the synthesis of the coordinated panel presented during the XI International Public Policy Conference. Its aim is to share the experiences of three cohorts of Social Work courses implemented by the National Program of Education in Agrarian Reform (Pronera). These courses were conducted at the Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ), concluded in 2015, at the State University of Ceará (UECE), with a cohort formed in 2018, and at the Federal University of Tocantins (UFT), currently in progress. The panel addressed the everyday experiences of the courses, highlighting both the achievements and challenges faced and impact on the lives of students, which hold significant
implications for Social Work, educational institutions, and social movements. These courses are equipping professionals for vital professional intervention and, most importantly, active engagement in struggles for social transformations.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
UNIVERSIDADE FEDERAL DO MARANHÃO
PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM POLÍTICAS PÚBLICAS
REVISTA DE POLÍTICAS PÚBLICAS
Termo de Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Cessão de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas)
- Declaro que participei da elaboração do trabalho referido, em parte ou no todo; que não omiti qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Declaro tratar-se de texto original, isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Declaro que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto a possibilidade de sua publicação esteja sendo considerada pela RPP;
- Declaro que transfiro os direitos autorais do trabalho especificado para a RPP, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem prévia autorização dessa Revista.
- Declaro que tenho conhecimento que a cessão do texto à RPP é gratuita e, portanto, não haverá qualquer tipo de remuneração pela sua utilização.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.