EDUCATION POLICY AND STUDENT AID
digital inclusion in Paraná’s federal educational institutions
DOI:
https://doi.org/10.18764/2178-2865.v26n1p181-198Keywords:
Education policy, Student Aid, Digital InclusionAbstract
This study aims to map and analyze the actions of digital inclusion in the federal educational institutions of the state of Paraná in 2020 with the development of emergency remote classes in the context of the Covid –19 pandemic. Digital inclusion is one of the actions provided for in the National Student Assistance Program (PNAES, in portuguese). For this purpose, bibliographic and documentary research were carried out, having as reference a total of seven documents available on the websites of educational institutions. From the analyzed documents, it was verified that all the institutions surveyed had demands and made possible actions for digital inclusion. The demand for digital inclusion indicates the need for continuous actions, despite the scenario of setbacks in public policies that we experience in the current situation.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
UNIVERSIDADE FEDERAL DO MARANHÃO
PROGRAMA DE PÓS-GRADUAÇÃO EM POLÍTICAS PÚBLICAS
REVISTA DE POLÍTICAS PÚBLICAS
Termo de Transferência de Direitos Autorais
Como condição para a submissão, os autores devem declarar a autoria do trabalho e concordar com o Termo de Cessão de Direitos Autorais, marcando a caixa de seleção após a leitura das cláusulas)
- Declaro que participei da elaboração do trabalho referido, em parte ou no todo; que não omiti qualquer ligação ou acordo de financiamento entre os autores e instituições ou empresas que possam ter interesses na publicação desse trabalho;
- Declaro tratar-se de texto original, isento de compilação, em parte ou na íntegra, de minha autoria ou de outro (os) autor (es);
- Declaro que o texto não foi enviado a outra revista (impressa ou eletrônica) e não o será enquanto a possibilidade de sua publicação esteja sendo considerada pela RPP;
- Declaro que transfiro os direitos autorais do trabalho especificado para a RPP, comprometendo-me a não reproduzir o texto, total ou parcialmente, em qualquer meio de divulgação, impresso ou eletrônico, sem prévia autorização dessa Revista.
- Declaro que tenho conhecimento que a cessão do texto à RPP é gratuita e, portanto, não haverá qualquer tipo de remuneração pela sua utilização.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.